Co zrobi Twojej stronie filtr od Google

Co to są filtry Google?

Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte metody niezgodne z wytycznymi Google.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób naruszają zasady Google mogą być nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są najczęściej na 30 dni, a filtry algorytmiczne do momentu, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi pozycje osiągane do tej pory.