Google radzi, czym się kierować przy zatrudnianiu firmy SEO?

Szukasz wskazówek dotyczących tego, jak wybrać firmę SEO? Dobrze trafiłeś!

Kiedy posiadasz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę www, niewątpliwie po czasie rozmyślasz o tym, co zrobić, żeby była ona widoczna pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania. Wiadomo wszak, że w dzisiejszych czasach obecność w internecie jest jednym z podłoży sukcesu, gdyż to właśnie stąd gros klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak więc znaleźć rzetelną agencję SEO? Polecamy posłuchać podpowiedzi profesjonalistów.

Google radzi, jak znaleźć dobrą firmę SEO

Nie można negować, iż cała branża usług SEO, innymi słowy działań związanych z optymalizacją stron www pod wyszukiwarki, pojawiła się i nieprzerwanie rozwija się właściwie tylko za dzięki Google. Mimo pojawienia się licznych alternatyw, jak między innymi DuckDuckGo, Rambler bądź Bing, nadal liczą się pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto potrzebuje być widocznym w sieci, musi spróbować powalczyć o swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku usług, gdzie konkurencja jest silna, zwykle nie jest to realne bez wsparcia zawodowców z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest kompletną nowością, i przyszykowało krótki kurs, jak wybrać dobrą firmę SEO.

Cechy dobrej agencji SEO zdaniem Google

Pracownica Google z przeszło dziesięcioletnim stażem punkt po punkcie naświetla, jak zidentyfikować dobrą agencję SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech m.in.:

  • zadbanie o ogólną widoczność strony www, a nie jedynie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na określone frazy,
  • zapewnienie stronie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie podejmowanych działań, przykładowo poprzez permanentny dostęp do statystyk strony oraz comiesięczne raporty,
  • umiejętność szacowania budżetu oraz czasu koniecznego do zakończenia zakładanych działań,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dowiedzenia się, jak działa branża klienta, jakie są jego cele oraz kto jest jego największą konkurencją.

Pracownica Google zaznacza również, że dobra agencja SEO w żadnym razie nie obieca spektakularnych wyników z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, niejednokrotnie dającym dostrzegalne efekty przeważnie po paru miesiącach pracy.