Private blog network, czyli PBN – do czego służy?

Private blog network - w tym miejscu poznasz pełną ofertę.

Aby odbiorca dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe fachowe i użyteczne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network i ich minusy oraz atuty

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci portali są na ogół stosowane jako jeden z elementów szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować potencjał PBN

PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, adres e-mail lub telefon oraz nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też profil w internetowym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Druga efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z podaniem linku do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach w sieci traktują jako znak, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte przeczytania, rzetelne teksy. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym medycyną oraz finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO