Reklama firm, organizacji i miast poprzez produkcję filmów promocyjnych

Jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to znane chińskie powiedzenie. Znajduje ono potwierdzenie też w marketingu, który od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od fotografii, jednakże wraz z postępem techniki i wzrostem dostępu do kinematografii, a potem telewizji i internetu, z czasem przyszła kolej na filmy. Obecnie klipy są jednym z filarów dużych i małych kampanii – zarówno jeśli chodzi o promocję jakiegoś produktu, budowanie wizerunki marki czy też akcje społeczne. Tak obszerne wykorzystanie filmów promocyjnych umożliwia w głównej mierze różnorodność ich form, między którymi łatwo można znaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie pasować najlepiej.

Filmy reklamowe – typy i ich przeznaczenie

Najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, które są niezastąpione w trakcie promocji firmy są spoty reklamowe. Dobrze kojarzymy je z ekranów telewizorów, jednak ostatnio równie ważnym kanałem ich dystrybucji jest także internet – raz za razem natrafiamy na nie w YouTube albo na portalach informacyjnych, dodatkowo popularną praktyką jest emitowanie ich na ekranach w środkach komunikacji publicznej. Wypada napomknąć też o firmach korporacyjnych, które są ważnym elementem strategii budowania właściwego wizerunku firmy w oczach potencjalnych pracowników i partnerów. Ważnym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko firmy, ale też różne instytucje – m.in. te parające się reklamą organizacji pożytku publicznego, miast lub regionów czy fundacji. To środek przydający się doskonale do przedstawienia uroków konkretnego miejsca, zaawansowania wszelkiego rodzaju inwestycji (np. budowy autostrad czy fabryk) albo szczegółów działalności mającej na celu pomoc potrzebującym. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj sprawozdania z wielorakich wydarzeń branżowych.

Produkcję filmów eventowych zleć doświadczonemu studiu

By reklama oparta o filmy promocyjne dała prognozowane skutki, powinny one wyróżniać się najwyższą jakością. Tym samym produkcję filmów powinno się powierzyć wypróbowanej, profesjonalnej ekipie. Rangę usług oferowanych przez wybrane studio zilustruje nam jego portfolio. Nie bez znaczenia jest również to, z jakiego sprzętu ono korzysta. Idzie m.in. o drony pozwalające na sfilmowanie ciekawych ujęć z lotu ptaka, praktycznie nieodzownych we współczesnych filmach promocyjnych oraz korporacyjnych.