Więcej o pozycjonowaniu i optymalizacji
Funkcjonują 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Tłusty Czwartek czy Dzień Ojca. Ten rodzaj pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Najczęściej powinno się zacząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową albo zmienioną treść strony.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Następny model pozycjonowania to słuszne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords mocno się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie niższa konkurencja. Istotne jest również to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips S1310/04 srebrna,
– smartfon Huawei Y7 niebieski,
– buty sportowe Nike Tanjun białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– miejscowość (przykładowo “restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Wilda”)
– państwo (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób rezydujących w tym samym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja włoska“, to “restauracja włoska Kraków”.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]