Użyteczność, dostępność, poprawność kodu – to sprawdzi audyt SEO

Sprawdź, jak zamówić audyt SEO

Audyt – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie spółki, firmy lub przedsiębiorstwa pod kątem różnych czynników, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również ocena perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, prędkość wczytywania się strony, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Prócz samego wyliczenia nieprawidłowości oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone też zalecenia odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada stronę www pod względem zgodności ze normami W3C, zawartości strony, użyteczności, jak również poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by wskazała ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co kluczowe – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – dużo błędów zdoła zauważyć tylko specjalista w danej dziedzinie

W internecie można znaleźć mnóstwo narzędzi i stron, przy użyciu których w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Plusy tej opcji? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Całe mnóstwo. Wersje testowe bądź też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już odkryją pewne uchybienia na stronie, to zwykle nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (m.in. w kodzie) wychwycić można jedynie podczas analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję należy zaczekać przeważnie od kilkunastu dni do blisko miesiąca. Czas na dostarczenie analizy powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie newralgiczne problemy ukryte na stronie. Jeżeli strona została postawiona na platformie typu Magento czy Shoper bądź na otwartym szablonie, to błędów do naprawienia może być cała masa. Kiedy witryna wolno się wczytuje i ma praktycznie zerową widoczność na istotne dla klienta frazy, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.

Jakie błędy pokazuje audyt SEO?

Dokładnie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć wiele błędów witryny, między innymi:

  • brak albo źle wykonana integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla robotów,
  • jakość kodu witryny,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
  • brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej

.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]