Co oznaczają bany i filtry Google

Budowanie prężnej strony internetowej wymaga jej sprawnego pozycjonowania w przeglądarkach, aby była widoczna dla potencjalnych klientów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Bany i filtry Google mogą być zastosowane na witrynę, kiedy firmowa strategia powoduje pogwałcenie norm prawidłowego SEO. Sprawdźmy, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – co oznaczają?

Ban od Google stanowi najgroźniejszy wymiar kary, jaki może dotknąć portal w sieci. Jest to całkowite zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy poważnie komplikuje funkcjonowanie biznesu. Weźmy pod uwagę, że gros odbiorców korzysta z Google, więc po zablokowaniu portalu liczba naszych gości dramatycznie się obniży. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję strony www w rezultatach wyszukiwania, co też negatywnie oddziałuje na klikalność witryny. Istnieją ustawiane osobiście przez pracowników Google filtry ręczne oraz generowane mechanicznie przez specjalistyczne systemy filtry algorytmiczne.

Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google nakładane są na przykład za stosowanie nadmiernej liczby odsyłaczy przekierowujących na naszą witrynę www lub wykorzystywanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Żeby wyeliminować ban od Google należy najpierw zweryfikować jego podłoże. Najlepiej przekazać to specjalistycznej agencji SEO, która kompleksowo rozprawi się z problemem. Operacja może niestety potrwać do pół roku, należy więc być cierpliwym.