Pawilony są pomocne w każdej firmie handlowej. Mogą stanowić przedłużenie sklepu stacjonarnego lub też być nadrzędnym punktem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych wydarzeń, a ponadto, ze względu na mobilność i szybki montaż, używa się ich np. do handlu na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje zadania, winien być odpowiednio dobrany do potrzeb użytkownika. Na co więc zwrócić uwagę przy jego wyborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
W ofercie producentów znajdziemy różne warianty mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami lub namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z płyty obornickiej albo drewna. Cechują się stosunkowo szybkim montażem, aczkolwiek ich mobilność jest o wiele mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są również od nich znacznie droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję portierni, kiosków lub kas biletowych.
Pawilon namiot – kiedy warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być raz za razem przenoszony lub najważniejsza jest dla nas cena, najodpowiedniejszą opcją będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje cechuje spora wytrzymałość, będąca rezultatem zastosowania do ich produkcji najwyższej klasy tworzyw. Zarówno rury, z których wykonane są szkielety, jak i powłoki, wykazują odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. To powoduje, że namiotowy pawilon handlowy, o ile będzie prawidłowo konserwowany, posłuży kilkanaście lat – także przy częstym użytkowaniu.